Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Deset pogleda na budućnost Republike Srpske

Komentari (43) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 utorak, 24 april 2012 13:19
pozitivno iznenađen
Ozbiljan, programski tekst gospodina Rajčevića. Drago mi je što vidim da u RS ima sposobnih mladih ljudi koji umeju i patriotski i strateški da razmišljaju. Naam se da će ih biti i u Srbiji.
Preporuke:
39
1
2 utorak, 24 april 2012 14:46
Goran1
Dobar tekst, dosta uopsten ali moze da bude osnaova za detaljniji program.

Osvrnuo bih se na par tacaka:

1. Postojanje zdravog nacionalnog duha je pretpostavka opstanka, ali i daljeg razvoja

Mislim da ovdje 99 posto Srba iz RS nema dileme, Republika Srpska nema alternativu.Kao student 4. godine fakulteta, iz svog iskustva i poznavanja stavova mnogih vrsnjaka, jos nisam sreo osobu koja bi radi "evropske buducnosti" zrtvovala RS.Cak sta vise vecina prijatelja i poznanika koji studiraju u Srbiji su zgrozeni misljenjima "urbanih,modernih" vrsnjaka iz Srbije.

3. Pravna država je conditio sine qua non

Ovo bi po meni treba da bude glavna tema sadasnje i buduce vlasti u RS.Korupcija nas unistava daleko vise nego strani faktor.Veliki nam je odliv obrazovanih ljudi.Nivo socijalnog bunta je izuzetno nizak, cini mi se da je to posljedica onog ratnog, samo nek je ziva glava.
Preporuke:
37
2
3 utorak, 24 april 2012 14:55
Goran2
4. Ekonomski rast i razvoj je posljedica realne procjene raspoloživih ljudskih i materijalnih resursa, analize ponude i potražnje i odabira tržišta

Ponovo se vracamo na prethodno, zbog korupcije dolazi do katastrofalnih odluka vlade.Nivo zaduzenosti se vrtoglavo povecava a pozitivnih efekata nema.Skupstina pod hitno treba da donese odluku o zabrani privatizacije strateskih preduzeca, i ogranicavanju zaduzivanja.

6. Sopstvena zarad evropske budućnosti ne smije biti dovedena u pitanje

Kao sto vec navedoh, u RS ne postoji ni jedna stranka koja je javno stavila EU ispred RS.Ne vjerujem ni da ce u bliskoj buducnosti da se pojavi a da moze da prijedje cenzus.Da je mogla vjerovatno bi vec i postojala.Cak sta vise nisam primjetio i da postoji neka nvo sa sjedistemu RS da je tako nesto izjavila.
Preporuke:
26
0
4 utorak, 24 april 2012 16:38
Prvo skoči pa reci hop
Zanimljivo je da ova analiza nije obuhvatila primarnu premisu od koje se mora poći ako se poštuje Dejtonski mir. sporazum i njegov Aneks 4 zvani Ustav Bosne i Hercegovine.

Po Slovu Dejtona, Republika Srpska je u službi Bosne i Hercegovine kao njena administrativna jedinica-entitet. Po slovu Dejtona Bosna i Hercegovina je demokratska država. Tako piše u Ustavu BiH. Obaveza entiteta je da čine Bosnu i Hercegovinu demokratskom, a obaveza državnih institucija je da Bosnu i Hercegovinu učine demokratskom. To je ustavna obaveza svih nivoa vlasti u Bosni i Hercegovini.

Autor se nijednom nije zapitao: a šta će se desiti ako se i Bošnjaci i Srbi i Hrvati slože oko nečega, a EU kaže: to što ste se vi dogovorili nije u skladu sa euroatlanstkim putem Bosne i Hercegovine?

Šta će se desiti ako EU kaže Bosni i Hercegovini da ona mora ispuniti svoju ustavnu obavezu da sama sebe učini demokratskom državom.
Preporuke:
10
29
5 utorak, 24 april 2012 19:30
Toreador
Ponavlja uopštene krilatice bez konkretizacije ili makar nagovještaja konkretizacije ideja.

Najviše se može primjetiti po mlakoj analizi privatnih "fakulteta" u RS, gdje se i dalje slijedi jedna degradirajuća logika u RS gdje se žito i kukolj izjednačavaju.

Takođe, kriterijumi na državnim fakultetima su na očajno niskom nivou, dok na privatnim oni i ne postoje.

Izrazito negativna selekcija kadrova može uništiti RS. DŽaba koheziaj kada su u pitanju nacionalni interesi, kad u skoro svim ostalim aspektima u RS vlada samovolja, površnost, odsustvo sistema, korupcioja i promovisanje nerada i površnosti spram rada i sistematičnosti.

U istom duhu je napisan i predmetni tekst, površna analiza u pokušaju, kao uostalom i sve u RS izuzimajući u nekim aspektima spoljnu politiku.
Preporuke:
10
11
6 utorak, 24 april 2012 20:11
Brčak
Ako mislite da iko ove gluposti izvan okvira velikosrpskog nacionalističkog kruga smatra ozbiljnima onda ste ludi!
Ako vam je ovaj gore tekst "nova" srpska politička misao onda ćemo ponovo ratovati.
Čuj "građanski rat" a na zidinama moje spaljene kuće se potpisao Dragan iz Paraćina!
Šta je Legija i specijalna jedinica MUP-a Srbije radila u Bosni ako je bio građanski rat?
Preporuke:
12
39
7 utorak, 24 april 2012 22:38
Ivan K.
@Brčak - bivše-jugoslovenski građanski rat.
Preporuke:
18
1
8 utorak, 24 april 2012 23:18
JohnyBgood
Dopada mi se isticanje VLADAVINE PRAVA, EKONOMSKOG RAZVOJA, i BORBE PROTIV KORUPCIJE. Upravo to su zivotne teme i za RS i za Srbiju ali na njima ni jedni ni drugi nikako da ozbiljno poradimo.

Po meni od toga patriotskijeg zadatka nema, ali se on nazalost cesto gura u drugi plan iza prica o NATO-u, bauku "neoliberalnog kapitalizma", Rusiji, Kini, i drugim "velikim" temama.

Ja konkretno bih voleo da se vratim u Srbiju, ili mozda bas u neki nerazvijeni deo RS, i nesto krenem da radim (i jos ljudi zaposlim), ali znam da me onda cekaju reketasi sa raznim ucenama i maltretiranjima na svakom koraku. Pa Srbija je zemlja u kojoj placas firmarine i poreze i PRE nego sto bilo sta zaradis, i onda se cudimo sto privreda stoji i ljudi idu u inostranstvo?!

U svakom slucaju, hvala na clanku, mozda se RS prva opameti i krene da, ako ne bas da stimulise, ono bar da ne podmece nogu PREDUZETNISTVU i onima koji nesto zele da rade. Nista bez pravne sigurnosti od (kaba)dahija na vlasti.
Preporuke:
15
0
9 sreda, 25 april 2012 00:31
Bojan
Zamolio bih autora, koji je direktor Agencije za informaciono društvo RS, da nam radije predstavi članak sa informacijama o tome šta je agencija kojom rukovodi za sve ove godine uradila iz oblasti svojih zadataka, i koji su dalji planovi.

Moje lično mišljenje je da je urađeno vrlo malo, nedovoljno. Sa dvije strane znam ljude koji su direktno sarađivali sa njima u pogledu donošenja zakonskih/podzakonskih akata i komunikacija na tom nivou bila je vrlo loša.
Preporuke:
12
3
10 sreda, 25 april 2012 01:44
Željko Malešević
Dobar tekst . Međutim, ovakve tekstove ovog tipa treba širiti u etar a posebno bi bilo dobro kada bi se ovakvi tekstovi pojavljivali i na drugim jezicima, pre svega engleskom. To je jedna jako bitna stvar za RS i njene građane.
Preporuke:
13
4
11 sreda, 25 april 2012 10:37
Tonči
Željko, dali ti je Dobrica Ćosić šta u rodu?
Vidim. držite se njegovih uputa.
"Mi Srbi lažemo da bi smo obmanuli sebe, da utešimo drugog; lažemo iz samilosti, da nas nije strah, da ohrabrimo, da sakrijemo svoju i tuđu bedu, lažemo zbog poštenja. Lažemo zbog slobode. Laž je vid našeg patriotizma i potvrda naše urođene inteligencije. Lažemo stvaralački, maštovito, inventivno" (D.Ćosić-Roman DEOBE)
Preporuke:
8
21
12 sreda, 25 april 2012 10:53
Žiko
Nema se šta posebno ni dodati ni oduzeti ali konstatacija je realno jako sumorna.Nema dileme da bi Srbi iz RS želili da se Srpska izdvoji iz BiH. Ljudi mišljenja poput ovog Brčaka postoje u RS jer je povratak u istu 100% prognanih a i imovina je vraćena. Medjutim ti ljudi ne shvataju da se situacija na terenu promjenila u odnosu na vrijeme iz 1992. godine. I dalje ne doživljavaju Republiku Srpsku kao dio BiH nego BiH doživljavaju kao unitarnu državu što naravno ni pravno ni realno nije tačno. Iz ovoga se i vidi kolika je zabluda za Srbe bila Jugoslavija jer istu su samo Srbi doživljavali kao takvu a ostali ne. Dalje će iz ove situacije biti jako teško ali šanse ima. Dok je jedinstva medju Srbima po pitanju RS dotle je manji problem. Problem su odnosi koji vladaju u Srbiju i potpuno poražavajuće djeluju na ljude RS i tu i jeste ključno jer bi te podijele u Srbiji mogle podijeliti i razmišljanja u RS a to bi bilo pogubno. Sve u svemu uz ovakvu politiku u Srbiji biće više nego teško.
Preporuke:
18
2
13 sreda, 25 april 2012 11:56
Alija iz Islamovca @ Brčak
A ko dovede ove belajdžije meni u komšiluk, ako je bio ili ne bio građanski rat otkud mudžahedini u G. Maoći , pali s neba , hajde ne ....!
Preporuke:
16
3
14 sreda, 25 april 2012 18:17
Mirko Grbić, Banjaluka
Srpskoj će glave doći zlo domaće, tj. njeni "tranzicijski" režimi pa i ovaj sadašnji. Da li ste me razumjeli !
Preporuke:
2
2
15 sreda, 25 april 2012 19:59
BanjalukaKrajina
Nije nam bajno ali bar nas niko ne dira, šta da pored ekonomski bijede imamo i nož iznad vrata. Šta mislite da bi pored islamskih i katoličkih fanatika dobili priliku da živite slobodno. Kamo sreće da je Srbija sa bar 200 000 ljudi učestvovala ili kraće rečeno da su svi Srbi zajedno ratovali, neprijatelju treba slomiti kičmu svaki put, a poslije pregovarati danas poslije 20 godina i dalje moramo da vodimo računa o komšjama koje hoće da nas satru, ne kažu to naši mediji već oni to javno govore i naravno nikome ništa a mi se ovdje čudimo kao što ne reaguju ovi sa zapada. Naravno da neće jer su oni glavni inspiratori, a komšije su samo izvršioci pa tu ušićare koji poen. Znamo ko su, jer mi smo živi dokaz njihove izdaje i pokvarenosti. Neka nam živi srpstvo !!!
Preporuke:
9
2
16 sreda, 25 april 2012 20:01
Bosanac
9. januara 1992. je nastala RS ali kao paradržavna tvorevina da bi kasnije kao entitet ( a šta znači entitet) nastala u Dejtonu ali kao dio opet države BiH.
Potpuno zanemarujete činjenicu da u Hagu leže graditelji tvorevine RS, Radovan Karadžić, Ratko Mladić i ostali vojno-politički vrh.
Boris Tadić je u Srebrenicu došao ne radi žrtava nego da bi pred svijetom odigrao pokajničku ulogu, a onda je nastavio raditi na destabilizaciji BiH i jačanju RS.
Sve mi to znamo, ništa se ne sikirajte!!
Preporuke:
8
18
17 sreda, 25 april 2012 22:21
dejton @ Prvo skoči pa reci hop
Griješite. Po SLOVU Dejtona, Republika Srpska je 1995. godine stavljanjem potpisa na anekse Sporazuma prenijela dio suvereniteta na novonastalu državnu zajednicu Bosnu i Hercegovinu. Isto je učinila i Federacija BiH. Dakle, sasvim jednostavno se može utvrditi po samom tekstu aneksa, pogotovo Aneksa 4. (ustav) da RS nije administrativna jedinica koja legalnost crpi iz BiH, nego upravo obratno - BiH je SASTAVLjENA od njena dva entiteta (opet Ustav BiH, pročitajte).
Preporuke:
9
2
18 sreda, 25 april 2012 23:32
Miloš Marić
Za Brčak Hajde pošalji fotografiju gdje se potpisao taj iz Paraćina. Dosta je ganićevskih i alijevskih laži!Već ste jednom žrtvovali mir za zelenu transferzalu i lažima i podvalama ste se spasli totalnog kraha. Mi Srbi ni tada, 92. ni sada ne želimo rat, samo hoćemo da normalno živimo i ako hoćete da vas poštujemo, onda poštujte i vi nas. Jednostavno, zar ne?
Ovo je sjajna analiza i ujedno markacija većine ključnih tačaka, u prvom redu značajnih za opstanak Republike Srpske. Autor je mogao više analitičkog prostora, sa osvrtom na posljedice, da posveti pitanju privredne i političke korupcije, kao i potrebi izgradnje sistema koji nije zasnovan na personalnim dimenzijama. Da pojasnim: nije tačno da Republika Srpska zavisi od snage jednog čovjeka, ma ko on bio, jer preko 90 posto građana Republike Srpske (u njih računam značajan dio hrvatske i muslimanske populacije koja živi u RS) je svjesno da se RS ni po koju cijenu ne smije žrtvovati. najveća greška i opasnost je upadanje u diktaturu.
Preporuke:
13
2
19 četvrtak, 26 april 2012 00:46
Sale
Srbi su državotvoran narod. Osim Srbije stvorili su BiH, Hrvatsku, Crnu Goru, Makedoniju itd.
"Bošnjaci" ne mogu onaj svoj deo jadne državice da drže na nogama bez pomoći Saudijske Arabije. Puni ste korupcije, mržnje prema svemu što nije Islam, ne vidite da to tako ne ide. I što je najgore ne vidi se skoro neki boljitak u Federaciji. Vaš jedini problem je Republika Srpska i kad nje ne bi bilo vama bi prosto tekli niz Bosnu med i mlijeko.
Naivno, zar ne?
Preporuke:
8
2
20 četvrtak, 26 april 2012 12:25
Prvo skoči pa reci hop
@dejton

U Ustavu BiH piše lijepo da Republika Bosna i hercegovina modificira svoje ustavno uređenje. Ne piše u ustavu da Bosna i Hercegovina nastaje spajanjem dva entiteta. Također, piše i da Republika Bosna i Hercegovina nastavlja svoje pravno postojanje kao država. To su sve "slova Dejtona" koja navodno zagovaraju Srbi u BiH. Navodno. Slovo Dejtona dokazuje da država Bosna i hercegovina postoji od 1992. godine, a ne od 1995. godine.

Republika Srpska nikada formalno-pravno nije bila država niti je imala suverenitet, tako da ga nikada nije ni mogla prenijeti na bilo šta. U prilog mojoj tvrdnji iznosim činjenicu da potpisnik Dejtona nije RS već RBiH, Hrvatska i SRJ(danas Srbija). Nema Republike Srpske kao ugovorne strane Dejtonskog mirovnog sporazuma. Ako lažem vi dokažite suprotno.

Zapitate li se ikada zašto Republika Srpska nikada nigdje u Dejt. mir. sp. nije prevedena kao Republic of Srpska?
Preporuke:
2
3
21 četvrtak, 26 april 2012 12:31
Prvo skoči pa reci hop
@sale

Pročitajte Načertanije čuvenog Srbina Ilije Grašanina, pa pokušajte sami sebi dati odgovor ko su to:

Bošnjaci muhamedanci
Bošnjaci istočnog vjerovanja i
Bošnjaci katolici.

Nije valjda da srpski intelektualac, diplomata i političar s početka i sredine 20. vijeka nije znao koji gdje narodi žive na kojem prostoru sa jedne i druge strane Drine. Možete li zamisliti danas nekog političara iz Srbije da ne kaže da u Zagrebu ne žive Hrvati ili u Ljubljani Slovenci?

Kada napadate i pljujete po Bošnjacima, zastanite zatrenutak, jer se može vrlo lako desiti da pljujete po vlastitim precima.
Preporuke:
3
7
22 četvrtak, 26 april 2012 12:32
Prvo skoči pa reci hop
@sale

lapsus calami...XIX vijeka :)
Preporuke:
1
3
23 četvrtak, 26 april 2012 18:07
Mitar , bivša Bosanska Bijala
A meni kuću zapalili , opljačkali i piše Rasim Pljevlja, koja je to država , jel to agresija !
Preporuke:
4
2
24 četvrtak, 26 april 2012 18:09
Aleksa
za "hop"
De probajte još jednom da se ispravite i smestite Garašanina u odgovarajućem vremenu. Pomešalo vam se to sa narodima. Problem koji imate sa vremenskom odrednicom, imate i sa kontekstom toga šta navodite. Zamišljate Bošnjake u smislu savremenog naroda kada nikome to još nije padalo na pamet. Jeste, bili Bošnjaci, pa se onesvestili i probudili od vremena okupacije kao tri različita naroda... Možete isto tako da pišete o dalmatinskom narodu (gde je Pavlinović u svojim ranim dvadesetim pomislio da bi mogao da bude i Srbin)... A Drinu kao granicu prema Srbima zaboravite. Jednom su Hrvatskoj rastegnuli granice do Drine, znate ko, a znate i šta je ta Hrvatska učinila u tim granicama. Tako, kad pomenete Drinu pomislite o svojoj vezi sa ustaškom ideologijom...Hop.
Preporuke:
8
1
25 četvrtak, 26 april 2012 20:37
@ Aleksa
Hvala Aleksa da te čujem, lepo objašnjenje ,pozdrav!
Preporuke:
4
1
26 petak, 27 april 2012 09:36
Prvo skoci pa reci hop
@Aleksa

ja znam da je Vama teško priznati neke osnovne polazne činjenice,ali istina se mora iznositi svaki dan. Krilatica kako Srbi nastanjuju Bosnu i Hercegovinu stotinama godina je obična laž.Doduše,to bi se moglo reći jedino za jedan dio današnje istočne Hercegovine.Granice kraljevstva i država su se na ovim prostorima mijenjale.

Nacije su tek stvarane u XIX vijeku.A šta je govorio Garašanin on je to lijepo opisao u svojim čuvenim Načertanijama kao putokazu posrbljavanja ostalih naroda.

I onda mi se dođe sa pričom kako su današnji Bošnjaci-muslimani izdali svoju naciju i pradedjedove. Pa kako je to moguće uraditi kada su se ti upravo njihovi pradedjedovi izjašnjavali kao Bošnjaci ili se u najgorem slučaju nisu nikako izjašnjavali.Svijest o naciji nije ni postojala.

To što je neko bio hrišćanin u Bosni u XVIII vijeku ne znači i da je bio Srbin automatski. On je bio Bošnjak istočnog vjerovanja.

Čemu to falsificiranje povijesti zarad čistoće kontinuiteta srpske nacije?
Preporuke:
4
5
27 petak, 27 april 2012 10:13
dejton @ Prvo skoči pa reci hop
Dragi gospodine, molim vas da iščitate anekse Dejtonskog mirovnog sporazuma. SVIH jedanaest je potpisala Republika Srpska, a to se posebno odnosi na Aneks 4, odnosno Ustav Bosne i Hercegovine.
U potpisu je ispred Republike Srpske stajao pokojni Nikola Koljević.
Valjda vam je jasno, ne znam šta ste po struci, da je potpisnik ugovorna strana?
Preporuke:
4
0
28 petak, 27 april 2012 11:20
Aleksa
"hop"
dobro ste metnuli "osnovne polazne činjenice" u centar pažnje.to je zaista vaš glavni problem:kako u vezi tih činjenica meni pripisanih,u koje posle udarate - obična konstrukcija koja proističe iz vaše uprošćene slike pojave o kojoj govorite;očito vam je nepoznat moj stav,pa ga morate izmišljati da biste mogli da se sporite,obnažujući vaša ograničenja - tako i u vezi osnovnog znanja koje se tiče procesa stvaranja i oblikovanja naroda,pa na kraju,ali ne i najmanje važno,samog karaktera osnovnih polaznih činjenica za interpretaciju kakve god pojave.imate problem i sa korištenjem anahronizama.nije neobična tvrdnja da su nacije stvarane tek od 19 veka,vaša jeste,pa nije čudno da iz te perspektive gledate na svet koji je mnogo složeniji.za početak zabavite se vašim Bošnjacima među hrišćanima u 18.veku,tema je verovatno sadržajna koliko i barok u Bugarskoj.Iako je za razumeti da vaš narodni karakter utiče na to da prisvajate šta se samo da,sa istinom imate problem,ona izmiče u takvom pristupu
Preporuke:
3
1
29 petak, 27 april 2012 13:32
Prvo skoci pa reci hop
@dejton

Dragi gospodine, treba da naučite razliku između Mirovnog sporazuma i aneksa. Bez glavnog ugovora nema ni pripadajućih ugovora, a bez pripadajućih ugovora i dalje imamo glavni ugovor. Znate li da su već 2 aneksa ukinuta?

Dejtonski mirovni sporazum je glavni ugovor i njega su potpisale samo 3 države. RBiH, RH i SRJ.

Republika Srpska nije nikada bila država od svog samoproglašenja pa do dana današnjeg. godine, pa stoga nije ni mogla potpisati jedan mirovni sporazum. Republika Srpska čak u originalu Dejt. mir. sporazuma nije prevedena kao Republic of Srpska, već kao Republika Srpska. Slučajno je li?

Potrebno je samo da koristite logiku i ništa više i sve će vam se samo ukazati, a nemojte slušati laži koje vam se prodaju po medijima...kao ona da je SRJ ustvari SFRJ...pa se himna Hej Slaveni svirala sve do 2001. godine,a narodu niko da kaže da je SFRJ prestala da postoji 1992. godine...ali se zato itekako ratovala u ime te SFRJ. Trebalo je narod mobilisati sa nečim.
Preporuke:
4
4
30 petak, 27 april 2012 13:39
Prvo skoci pa reci hop
@Aleksa

Drago mi je da ste se složili sa mnom da Bošnjaci nisu nikakve izmišljotina Alije iz 1993. godine, već da su postojali kao i Srbi, a jedina razlika je u tome što su propustili u vrijeme stvaranja nacionalnih država da postanu nacija za razliku od Hrvata i Srba koji su prisvojili Bošnjake katolike i Bošnjake istočnog vjerovanja pod svoje nacionalno okrilje isključivo i jedino preko vjerskih institucija i misionara.

Međutim, sama činjenica da su Bošnjaci u to vrijeme propustili izgraditi svoj nacionalni identitet ni u kojem slučaju ne mijenja činjenicu da su prije pojave nacionalnih država Bošnjaci bili ravnopravan narod sa Srbima. Pa zar sam Ilija Garašanin ne govori u svojim Načertanijama o potrebi jedinstva Srba i Bošnjaka? Ne vraćanju u srpstvo, već jedinstvu dva naroda.

Ja nemam problema sa svojim nacionalnim i vjerskim opredjeljenjem i vrlo dobro znam i ko su mi preci i kad su prešli na islam. Nije valjda da mijenjanje vjere znači i napuštanje države i nacije?
Preporuke:
4
4
31 petak, 27 april 2012 15:16
Aleksa
"hop"
prebrojite samo koliko puta ste upotrebili izraz "Bošnjak",možda tada shvatite da su vam namere prozirne...narod je politički pojam,koji se u obliku koji upotrebljavate širio sa zapada,do nekoga je došao pre,do nekoga kasnije,na primer do Turaka mnogo pre,nego do muslimanskih Slovena na zapadu Balkana...vaše teze i argumenti bili bi uverljiviji, da ih sami na smešan način ne minirate.tako kako su Srbi i Hrvati svojatali muslimanski živalj između njih,tako i vi sada rastežete savremeno bošnjačko ime na davnu "raju".naravno nije daleko ni priča o zlatnom veku u vreme Osmanlija,u kojemu ćete prema zapadnim uzorima smestiti društvo "sastavljeno" od bošnjačkog plemstva i seljaka...de pročitajte svoj prvi pasus i nađite bilo šta što nije konstrukcija vaše uobrazilje,totalno proizvoljne. pa pređite na drugi...i treći...niste vi ovde da nešto saznate,već da se sporite.što mislite da ste tako dragoceni da vas neko hoće?prošlo je vreme zabluda.ali da nije lako biti hrvatsko cvijeće,tu se slažemo.
Preporuke:
5
2
32 petak, 27 april 2012 16:20
dejton @ Prvo skoči pa reci hop
Opet griješite. Dakle, prije nego se upustite u raspravu ovog tipa morate imati predznanja o ugovornom pravu, pogotovo specifičnostima međunarodnih ugovora kakav je Opšti okvirni sporazum za mir u BiH.
Naime, ugovor je SRJ potpisala kao zastupnik Republike Srpske (otud i delegacija RS u Dejtonu, kao i delegacija Hrvata koju je zastupala RH), a sve anekse, koji su, dakle, DOPUNE ugovora potpisala je i Republika Srpska i Federacija BiH, što će reći da su one UGOVORNE STRANE, pogotovo kada se radi o USTAVU.
Racionalno bi pitanje bilo zašto Republika Srpska potpisuje USTAV buduće državne zajednice kada ne postoji i kada nema pravni subjektivitet?
Ja razumijem vaše političke želje, ali one su samo želje, i striktno pravno posmatrano, Republika Srpska je unijela svoj dotadašnji pravni subjektivitet i prenijela DIO suvereniteta na Bosnu i Hercegovinu koji se odnosi ISKLjUČIVO na nekoliko stvari (kako je to predviđeno Aneksom 4.): SPOLjNE POSLOVE, SPOLjNU TRGOVINU, CARINSKU I MONETARNU
Preporuke:
6
1
33 petak, 27 april 2012 16:21
dejton @ Prvo skoči pa reci hop
POLITIKU, FINANSIRANjE ZAJEDNIČKIH INSTITUCIJA, PITANjE IMIGRACIJE I AZILA i sl. Ukoliko i dalje vjerujete u sopstvene želje, a ne u pravnu konstrukciju države u kojoj živite, onda vas tu neće niko razuvjeriti. Ipak, bilo bi poželjno da prije svega iščitate i ustav a i prateće anekse, kao i sam Sporazum.
Preporuke:
3
0
34 petak, 27 april 2012 18:57
Tonči
"Prvo skoči pa reci hop" udara argumentima i drži se teme dok nekoliko diskutanata uglavnom koristi ad hominem kvaziargumentaciju gdje pokušavaju diskreditirati "hopa".
Za nas sa strane je situacija jasna.
"Hop" puno zdravlja i dug život želim.
Preporuke:
3
4
35 petak, 27 april 2012 20:32
Aleksa
eto nam se kao autoritet javio da zatvori diskusiju. he, he, ko da ih je poplava izbacila, preplavili su stranu razna karakteristična hrvatska imena... način prezentacije misli, rečnik i jezik "hopa" ukazuje na stanovište koje može lako da bude i hrvatsko prerušeno... uzgred totalno smušeno
Preporuke:
2
3
36 subota, 28 april 2012 20:37
SAD
Za Republiku Srpsku nema održive budućnosti izvan BiH!
RS je ipak samo region države Bosne i Hercegovine.
Preporuke:
6
6
37 ponedeljak, 30 april 2012 10:00
Prvo skoci pa reci hop
@dejton

Gospodine, vrlo mi je dobro poznato ugovorno pravo, s obzirom na iskustva u međunarodnim sudovima na kojima sam radio.

Vaša teza da je RS unijela svoj subjektivitet jednostavno ne stoji. Taj subjektivitet nikada nije ni imala. Paradržave nemaju subjektivitet i suverenitet. Na jednom međunarodno priznatom teritoriju ne mogu da egzistiraju dvije legalne države. R Bosna i Hercegovina je bila i jeste međunarodno priznata država, dok je Republika Srpska bila paradržava od 1992-1995. godine koja je okupirala vojnim i državnim udarom Republiku BiH. Potpisivanjem Dejtona i Ustava BiH, RS se samo vratila pod okrilje već priznate države BiH koja je po ustavu nastavila svoje pravno postojanje kao država. Ustavni sud BiH (Slovo Dejtona) je u svojim odlukama sve ovo potvrdio što ja navodim.

Država BiH (protivno svom vlastitom Ustavu) je samo modificirala svoje ustavno uređenje zarad mira i kao prvog koraka ka uspostavljanju de facto suvereniteta stečenog 1992. godine prijemom u UN.
Preporuke:
5
2
38 utorak, 01 maj 2012 10:38
Slaven
@ tonči i hop.
Pravo ste mi simpatični. Uporni ste u negiranju državotvornih prava Srba u Bosni ! U toj nesretnoj Bosni ( ma šta ona bila ), da čak ignorišemo SFRJ (državu po tim pravnim i međunarodnim normama koje vi koristite u komentarima ), ostaje fakat da su 92-e na referendumu u BiH dva naroda ignorisala treći !
U sadašnjoj Bosni to ne mogu !!! Alo ! Ne mogu ! U federaciji mogu Bošnjaci odlučiti u ime Hrvata. U BiH ne mogu ništa odlučiti u ime Srba.
Može li mali predlog za razmišljanje Tončiju i Hopu.
Šta mislite da se Bosna MIRNO RAZIĐE kao Česi i Slovaci? Pa Bošnjaci mogu K'O LjUDI npr. priznati Kosovo i Palestinu ! Kako ste ignorisanjem Srba 92, pomogli Srbima da se okrenu sebi i svojim prioritetima, razlazom bi sigurno pomogli sebi samima. Ovako samo rastu frustracije Bošnjaka i Hrvata u njihovoj voljenoj DRŽAVI BIH.
p.s. Jugoslaviju su kao fol svi voljeli pa ne sastavi 50 godina, a Republiku Srpsku mrzite a njoj već 20 rođendan bi ove godine ! MNOGAJA LjETA DA NAM ŽIVI RS !
Preporuke:
3
2
39 sreda, 02 maj 2012 19:47
Tonči
Ono što vi zovete Republikom Srpskom ja zovem sjeveroistočnom Bosnom.
I vjerujte mi da taj dio Bosne itekako volim.
Moji korijeni sa majčine strane su iz Banjaluke.
Ipak je Banjaluka povijesno hrvatski grad kojeg su naravno Bošnjaci obagatili i oplemenili,,,,,, a velikosrpski agresor unakazio i učinio palankom!
Preporuke:
5
2
40 četvrtak, 03 maj 2012 08:56
Prvo skoci pa reci hop
@Slaven

Zanimljivo je slušati dvadesetak godina tu tezu o preglasavanju na referendumu 1992. godine kao povodu svih zala u Bosni i Hercegovini...pod motom "tražili ste dobili ste".

Dragi gospodine, kada vas neko preglasa vi nemate pravo te iste onda protjerati i staviti pod zemlju. Preglasavanje je aspekt demokratije. Čemu referendum i glasanje ako odluka većine nema nikakvu pravnu snagu? Referendum je održan u skladu sa svim pravilima. Ukoliko nije bio, pa nismo morali biti zvijeri pa puškom i nožem rješavati rezultate. Što se nisu obratili Ustavnom sudu RBiH oni koji su mislili da je referendum ilegalan? Što nisu koristili demokratske metode a ne nasilne?

Ja vas preglasam, vi mene ubijete. Je li to ljudski i pravedno?

Kao Srbi nisu smjeli biti preglasani jer su bili konstitutivni. Pa kako to onda da vam ne smeta preglasavanje Bošnjaka i Hrvata u RS-u punih 20 godina u entitetu koji je po Ustavu RS jednako njihov kao i srpski? Čemu ta hipokrizija i lažno dušebrižništvo?
Preporuke:
2
2
41 četvrtak, 03 maj 2012 19:05
Slaven
@hop
Pitanje je bilo što nas sada ne preglasate i priznate palestinu i kosovo npr. Ne može !!! Ha ha ha !!! Mi smo svoju konstitutivnost morali puškom odbraniti. I kada pokušate opet, branićemo je !
A konstitutivnost svih naroda u oba entiteta i promjenu imena jednog ( muslimansko-hrvatska federacija ) ste progurali uz pomoć Ešdauna i sličnih, jasno je svima zašto !
Bogu hvala pa smo se razišli pa sad možete da lajete koliko vam volja.
Daleko vam lijepa kuća ! To je najljepše što mogu da kažem ljudima koji bolesno mrze Srbe.
@Tonči
Ne zaboravi kako je Alija postao predsjednik iako je Fikret dobio izbore ! Odlučio Reis ! I o tvojoj sudbini će odlučivati Reis !Sretno ! Nas više nema u tom filmu! Ćao.
Preporuke:
3
2
42 petak, 04 maj 2012 08:55
Aleksa
za "Tonči"
A centar sjeverozapadne Bosne je vjerojatno na Rabu?
Ili ti se Frojd potkrao? Pomisliš na Srbe, pa odmah - istok? Mnogošta ti je još naopako u glavi.
Preporuke:
1
1
43 utorak, 08 maj 2012 15:11
Ivan
cudna je ta kolektivna amnezija Srba u BIH koji nikako da shvate da se genocidom, protjerivanjem nesrba, rusenjem njihovih kulturno-vjerskih spomenika i pljackanjem njihove imovine ne pravi svoja drzava. Niti takva 'drzava' moze biti pravno dozvoljena.

Kada shvate da je u BiH napravljen genocid nad nesrbima i kao rezultat toga nastala je RS, tada mozemo razgovarati o zajednickom rjesenju dobrom za sva tri naroda. Dok god to ne shvate, cekaju nas novi sukobi je velika vecina nesrba RS vidi kao fasisticku tvorevinu kojoj nema zivota. Treba da shvatite da se to misljenje nece promijeniti, sa tim ni djelovanje nesrba. Ima samo jedan put a taj je pravedan za sve. RS u svom danasnejm obliku svakako nije dio tog puta
Preporuke:
1
1

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner